Blogger Backgrounds

Jumaat, 5 Ogos 2011

betape getirnye hati seorang wanita

 Suasana yang agak hangat tadi,tibe-tibe jadi sepi.ak mendengus.ade sesuatu yang bersarang di hati ini.sejak kebelakangan ini,suamiku juge mudah terase hati denganku.sesekali aku juga terasa yang antara kami sudah semakin jauh..:kalau mira pikirkan pasal akim,kan mama ade"..disebabkan anak jugalah,aku jadi tida senang hati.kalau orang lain,betapa mudahnya situasi ni..ade suami yang memahami dan ade ibu mentua yang sedia menjaga cucu..muhamad akim..satu-satunye intan permata,pengerang jantung dan buah hati datuk dan neneknye.akim juga satu-satunye cucu yang mereka ade.hinggakan ade kalenye aku juga terase,mereka bagaikan terlupe kedudukan aku yag sebenar.lupe bahawe aku la insan terpenting dalam kehidupan anak tunggal ku itu.
  Aku memandang ke luar tingkap.jiweku berkecemuk.sudah lame aku memendam rase.sejak akim dilahirkan lagi,aku semakin tidak senang tinggal di rumah mentue ku lagi...ye itu jawapan sebenarku.serba salah "kenapela die orang tidak buat di meleke?senang sikit"tibe-tibe mulutku tidak mampu dikunci..zaidi memandangku dengan muke bersahaje.tapi perasaan ingin tahu itu tetap ade."kenape pulak?ape yang senangnye?""yelah.tempat maira keje ni ade cawangan kat Melake.dekatla sikit dengan rumah mak dan abah di Melake.bolehla maira bawak akim balik kerumah nenek nye yang lagi satu itu.takla maira menyusah kan mama abang je.""selama ni mama ade komplen  ke pasal cucu die yang sorang tu??" aku terdiam."ade tak mama komplen?"ulangnye lagi...aku membetulkan dudukku.resah dengan hakikat yang mahu didengarnye."tak pernah"aku cakap perlahan sahaje..."hah tahupun"tapi aku mempunyai alasanku sendiri"pasal tak pernahla,maira risau.jangan sampai die komplen pasal anak kite yang semakin lasak tu nanti..barula kite terhegeh-hegeh nak nak fikirkan sesuatu...
                                                                                                                                                                                   


bersambung<3
hasil kerje=maiy<3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan